Vnitřní řád školní jídelny
Základní škola Slavičín – Vlára, příspěvková organizace,
Školní 403, 763 21 Slavičín
VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY
Č.j.: ZSSL/120/2025
Spisový znak: 2
Skartační znak: A10
Účinnost: od 1. 9. 2025
Tento školní řád nabývá účinnost od 1. 9. 2025 a současně ruší platnost školního řádu ze dne 1. 3. 2024.
Ředitel školy: PaedDr. Pavel Macek, MBA
Zákonní zástupci, žáci školy, zaměstnanci a cizí strávníci jsou povinni seznámit se s tímto školním řádem a řídit se jím.
Základní škola Slavičín – Vlára, příspěvková organizace
Školní 403, 763 21 Slavičín
IČO: 708 71 540
- Úvodní ustanovení
Provoz ŠJ se řídí Vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování a školským zákonem 472/211 Sb., ve znění pozdějších předpisů a hygienickými předpisy z Vyhlášky č. 137/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Vnitřní řád školní jídelny je soubor pravidel a opatření spojených s provozem školní jídelny určené ke stravování žáků a zaměstnanců školy, školní jídelny a ostatních strávníků. Vnitřní řád školní jídelny je závazný pro všechny osoby, které se stravují ve školní jídelně, v případě nezletilých žáků i pro jejich zákonné zástupce. Jídelníček je sestavován na základě zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných potravin. Základní vyhlášky a předpisy jsou k dispozici v kanceláři vedoucí školní jídelny. Jídelní lístek je vyvěšen u jídelního terminálu a na portálu Strava.cz. Seznam alergenů je součástí každého jídelníčku.
- Školní jídelna zajišťuje stravu pro:
žáky ZŠ a studenty GJP a SOŠ a jejich zaměstnance, pro vlastní zaměstnance, důchodce a
jiné osoby /cizí strávníky/ v rámci doplňkové činnosti
- Provoz ŠJ
Provozní doba
Úřední hodiny kancelář
6.00 - 14.30
6.30 – 13.45
- Výdejní doba
- pro cizí strávníky
10.30 - 11.00
- pro žáky, studenty a zaměstnance
11.20 - 13.30
- Ceny stravného
Žáci 7 – 10 let
32,-
Žáci, studenti 11 – 14 let
34,-
Žáci, studenti 15 let a více
37,-
Zaměstnanci ZŠ
37,-
Důchodci
95,-
Cizí strávníci
100,-
Zařazení do věkových skupin se řídí dosaženým věkem v příslušném školním roce
/tedy období od 1. 9. – 31. 8./
· Stravovací čip
Noví strávníci si zakoupí ve ŠJ stravovací čip v hodnotě 150,- Kč. Pokud strávník ztratí stravovací čip, nahlásí ztrátu vedoucí ŠJ, která čip zablokuje. V případě, že se stravovací čip nenajde, musí si žák koupit čip nový. Žákům 9. tříd, kteří skončí povinnou školní docházku a maturantům k 30. 6. bude přeplatek vrácen převodem na účet. Jedná se i o žáky nižších ročníků, kteří přejdou na jinou školu. Čip není vratný.
- Placení stravného
Placení se provádí převodem z účtu či bezhotovostně na stravovací účet ŠJ. Zákonný zástupce je povinen věnovat zvýšenou pozornost při zadávání VS a posílat platbu s dostatečným předstihem. Číslo účtu: 1570300237/0100, variabilní symbol (VS) je u každého strávníka jedinečný a viditelný v aplikaci Strava. Variabilní symbol je přidělen strávníkovi a slouží k identifikaci příchozí platby. Nesprávné zadání VS, opožděná platba či nedostatek finančních prostředků na účtu strávníka, znemožní řádné objednání stravy. Výjimečně je možná platba v hotovosti v kanceláři vedoucí stravování.
- Přihlašování a odhlašování obědů
Lze provádět zadáváním na webových stránkách školy a také přes mobilní aplikaci Strava. Objednávání obědů na následující den je možné pouze v čase do 14:00 hodin. O víkendu nelze.
(Příklad: objednání obědů na pondělí je možné v předchozím týdnu ve všech dnech kdykoliv, pouze v pátek pouze od 6:00 do 14:00 hodin).
Objednávání obědů na další dny je možné v neomezeném čase a také o víkendu.
(Příklad: objednání obědů na úterý je možné v předešlém týdnu i o víkendu kdykoliv, v pondělí však pouze od 6:00 do 14:00 hodin).
Zrušení obědů ve školní jídelně bude možné pouze ráno do 7:00 hodin.
I nadále bude možné náhlé změny řešit telefonicky. První den nemoci /neodhlášený oběd/ si rodič může vyzvednout v určenou dobu (10.30 – 11.00 hod.) a přemístit na vyhrazeném místě do jídlonosiče. Následující dny je rodič povinen obědy odhlásit. Neodhlášený a neodebraný oběd je strávníkovi účtován a nelze zpětně nárokovat odhlášení.
- Organizace stravování žáků ve školní jídelně
Stravování všech strávníků se řídí časovým rozpisem, který je závazný. Žáci mají právo se stravovat ve stravovacím zařízení – školní jídelně. Žáci chodí na oběd po jednotlivých třídách v doprovodu učitele, který zároveň vykonává dozor nad žáky. Při příchodu do školní jídelny se žáci staví do řady v pořadí, v jakém přišli do jídelny. V jídelně se strávníci chovají ukázněně, nehovoří nahlas a neruší ostatní. Během pobytu ve školní jídelně se žáci chovají tak, aby neohrozili zdraví svoje ani svých spolužáků či jiných osob, nepoužívají mobilní zařízení. Pro pobyt ve školní jídelně platí ustanovení školního řádu týkající se chování žáků. Po obědě si každý odnese tác k odběrovému vozíku. Strávníci nepoužívají v prostorách jídelny mobilní telefony ani jiná obdobná zařízení. Žáci dbají pokynů pedagogických pracovníků a zaměstnanců školní jídelny. Přístup do provozních prostor kuchyně mají pouze pracovníci ŠJ. Ostatním osobám je vstup do kuchyně přísně zakázán.
- Pitný režim
Po domluvě s rodiči mají děti během dne vlastní pití, během oběda je pitný režim zajištěn školní jídelnou.
- Stravování v době prázdnin
Individuální stravování žáků o prázdninách je za cenu školního stravování. Zaměstnanci, kteří čerpají dovolenou, platí za oběd plnou cenu. Výdejní doba o prázdninách je upravena samostatným rozpisem. Jídla podávaná v rámci školního stravování, konzumují žáci ve školní jídelně.
- Stav konta
Každý strávník může zjistit:
- přes webové stránky školy
- v aplikaci Strava
- na terminálu ve školní jídelně
- Jídelní lístek
Na každý týden je vyvěšen u objednávacího terminálu a se čtrnáctidenním předstihem na webových stránkách školy a také v mobilní aplikaci Strava.
- Dohled ve školní jídelně
Dohled ve školní jídelně zajišťují pedagogičtí pracovníci školy podle rozpisu schváleným ředitelem školy. Pedagogický pracovník dbá na bezpečnost žáků, slušné a ohleduplné chování, a dodržování hygienických a kulturních stravovacích návyků. Dohlíží na respektování zákazu vstupu osobám, které se v jídelně nestravují.
- Zacházení s majetkem školní jídelny
Strávníci, případně jejich zákonní zástupci zodpovídají za škody způsobené na majetku školní jídelny. Strávníci jsou povinni nahlásit všechny škody, které ve školní jídelně způsobili, nebo jako svědci viděli způsobit, vedoucí školní jídelny. Škodu, která je způsobena neúmyslně, strávník nehradí. Škodu způsobenou z nedbalosti nebo úmyslně způsobenou škodu je strávník, případně jeho zákonný zástupce povinen nahradit. Běžný úklid během provozní doby zajišťují v jídelně pracovnice školní kuchyně. Školní jídelna je udržována v náležitém hygienickém stavu /čistota, větrání, osvětlení/, za který odpovídá vedoucí školní jídelny. Úklid po skončení provozní doby zajišťuje škola.
· Strávníci s dietním omezením
- jsou jedinci, kteří prokazatelně (na základě lékařské diagnózy) nemohou konzumovat určité potraviny nebo musí omezovat jejich množství z důvodu onemocnění, alergie či intolerance. Tito žáci si mohou také přinášet své vlastní pokrmy z domu a ukládat si je do chladící vitríny, umístěné ve školní jídelně.
- Závěrečná ustanovení
S vnitřním řádem školní jídelny jsou strávníci a v případě žáků i jejich zákonní zástupci seznámeni zveřejněním řád na webových stránkách školní jídelny a v rámci přihlášky ke školnímu stravování. Veškeré připomínky týkající se jídelního lístku, kvality stravy, technických a hygienických závad řeší vedoucí školní jídelny, případně ředitel školy. V případě opakovaného nedodržování vnitřního řádu, základních hygienických norem a pokynů pedagogických pracovníků a personálu ŠJ, může být strávník ze stravování vyloučen.
Kontakt na vedoucí ŠJ: Hrabinová Renata, tel: 577 341 200, mob: 733 133 458. Konzultace k platbám, vyřizování stížností, dotazů a připomínek je možné telefonicky, mailem: jidelna@zsslavicin.cz, nebo osobně od 7.00 – 8.00 hodin.
Datum: 1. 9. 2025
PaedDr. Pavel Macek, MBA, ředitel školy